Ipsos indgår nyt samarbejde om bedre forståelse af forbrugerens ubevidste associationer og beslutninger

10-07-2014

Mange af de valg og beslutninger, vi som forbrugere tager, foregår på et ubevidst plan, som vi har svært ved eller ikke ønsker at sætte ord på i et interview eller et spørgeskema. Derfor er vi glade for at annoncere en global samarbejdsaftale med NEUROHM, der er førende inden for neuro science og forståelse af forbrugernes ubevidste associationer, opfattelser og handlinger.

Ved at analysere reaktionstiden måler IRT™ forbrugerens ubevidste opfattelse af brands, reklamer, produkter, politiske kampagner med mere. En opfattelse, der godt kan være anderledes end det, de rent faktisk kommenterer og udtaler, når bevidstheden spiller ind og påvirker, hvad de udtaler, og hvordan de ønsker at fremstå. IRT™ kan således måle på forskellen mellem, hvad forbrugeren siger, og hvordan de reelt føler.

Reaction time research er et voksende felt, der giver os mulighed for at mindske bias og tilbyde vores kunder en analyse af både bevidste og ubevidste aspekter af forbrugerens reaktion på eksempelvis nye koncepter, brands, markedsføring mm.

NEUROHM blev grundlagt i 1997 af professor i psykologi Rafal Ohme. I dag er virksomheden kendt verden over for sin ekspertise i neurovidenskabelige metoder til at analysere de oprigtige motiver, følelser med mere, der driver forbrugernes adfærd. Ipsos har valgt at samarbejde med NEUROHM for at tilbyde vores kunder Reaction Time Research af højeste kvalitet.

Med samarbejdet tilbyder Ipsos en langt bedre forståelse for kompeksiteten hos nutidens forbrugere. Og den viden er til direkte gavn i alt fra konceptudvikling, markedsføring og lancering af produkter eller kampagner.

Læs mere om, hvordan du kan komme tættere på forbrugeren.

Vil du vide mere om Implicit Reaction Time (IRT™), og hvordan du kan få mest ud af den nye teknologi til forståelse af forbrugerne? Så kontakt Country Manager Klaus Friis Mikkelsen
 

Direkte: +45 3319 3999
klaus.mikkelsen@ipsos.com