Moment of Truth: Astra Zeneca

Astra Zeneca står stærkt inden for behandling af astma på de nordiske markeder, og præparatet Symbicort, og den tilhørende inhalator Turbuhaler, er anerkendt af læger og patienter. Astra Zeneca har imidlertid behov for at komme endnu tættere på målgrupperne og få indblik i mødet mellem læge og patient.

Siden 2009 har Ipsos’ Moment of Truth metode givet Astra Zeneca unik indsigt i, hvordan Symbicort/Turbuhaler i virkeligheden bliver præsenteret og oplevet i lægekonsultationen.

Resultaterne bliver anvendt til at udvikle Astra Zenecas markedsstrategi og forbedre patienternes compliance.

"Vores helt store udfordring er, at det er svært at trænge ind i den fortrolige relation mellem lægen og patienten. Moment of Truth er en metode, som sænker filtret/barrieren. Vi får et førstehånds billede af virkeligheden. Det har stor værdi for os.
Anders Nielsen, tidligere marketingchef, Astra Zeneca
 
 
Hør mere om Moment of Truth
Moment of Truth gør det muligt at overvære en konkret handling eller beslutning hos en given målgruppe. Imens den sker, i selve købs- eller servicesituationen.
 
Kontakt Henrik Rasmussen, Head of Ipsos Healthcare, på +45 3319 3912 henrik.rasmussen@ipsos.com
 
Eller Asger Mortensen, Head of UU på +45 3319 3949 asger.mortensen@ipsos.com