Koncept- og produkttest: Glyngøre Nemfisk

Ipsos case. Koncept- og produkttest for Glyngøre NemFiskDanskerne vil gerne spise mere fisk. Glyngøre NemFisk er et nyt koncept af færdigtænkte retter: Læg laks i et fad, hæld saucen over, og 20 minutter efter kan retten serveres.
 
Et koncept som Glyngøre NemFisk findes ikke på markedet i dag, og saucer til ovnbagt fisk er også en helt ny kategori. Det stiller andre krav til vidensniveauet, hvis lanceringen skal lykkes.
 
Ipsos’ kombination af koncept- og forbrugertest har gjort det muligt både at afdække markedspotentialet og levere konkrete input til lanceringsstrategien - og lanceringen blev en stor succes.
 
"Glyngøre Nemfisk performer endda bedre end testen. Vi har efterfølgende opjusteret estimaterne. Det vi så i testen, er også den reaktion, der sker hos forbrugeren. At få et aktivt værktøj har stor værdi."
Karina Marott, Marketingchef, Orkla Foods Danmark
 
 
Hør mere om vores koncept- og produkttest
Ipsos InnoQuest CPT (Concept Product Test) er et kvantitativt redskab til koncept- og produktevaluering. Fokus er samspillet mellem produkt og koncept samt muligheder for optimering.
 
Kontakt Klaus Mikkelsen, Country Manager, på +45 3319 3999 eller på klaus.mikkelsen@ipsos.com