B2B Koncepttest for Telia App Market

Forbrugerne har iTunes. Virksomhederne skal have Telia App Market – applikationer rettet mod erhvervslivet: økonomi, CRM, mail osv. Telias idé er at tilbyde erhvervskunderne one-point-shopping og en cloud-baseret løsning med en fælles kundeservice, der kan trække på Telias omfattende nordiske infrastruktur.

Ipsos testede konceptet for at afklare, om markedet overhovedet ser Telia som mere end  leverandør af tele og data. Ud over at konstatere et klart ”Go” for konceptet, resulterede Ipsos analyse også i konkrete input til færdigudviklingen af produktet og en egentlig lanceringsstrategi.

"Det  mest overraskende resultat har nok været, hvilke segmenter det her rammer mest præcist. Det ønsker vi ikke at dele med vores konkurrenter - men det viser, at vi selv som stor virksomhed kan blive overrasket over vores marked og dynamikkerne i det.
Terese Serup, B2B marketing manager, Telia
 
 
Hør mere om  vores koncept- og produkttest
Ipsos koncept- og produkttest indgår i paletten af metoder, der hjælper med at afdække vækstmulighederne for specifikke brands på markedet. Metoderne forklaringsværdi understøttes af Ipsos globale benchmarks på tværs af markeder og produkter.
 
Kontakt Klaus Mikkelsen, Country Manager, på +45 3319 3999 eller på klaus.mikkelsen@ipsos.com