Strategiprojekt og læserundersøgelse: Aller Media - Femina

FEMINA er Danmarks ældste ugeblad – og et stort annoncemedie. Kampen om forbrugernes tid er intensiveret, og derfor stiger behovet hele tiden for at forstå læserne i dybden. 

"Vi sendte opgaven i udbud hos fire potentielle leverandører. Ipsos sprang simpelthen de rammer, som vi havde forestilelt os for analysen. Og fik det argumenteret hjem, så vi ikke var i tvivl. Det er vigtigt for os at blive udfordret uden at føle os oversolgt på!"
- Marianne Ravn, analysekonsulent, Aller Media A/S

Ipsos' målgruppestudie bragte Aller endnu tættere på forbrugerne og deres verden. Ipsos var hjemme hos FEMINAs kernelæsere og helt inde i deres klædeskabe og køleskabe. Hjemmeinterviews og videoportrætter gør det muligt at komme helt tæt på læsekonteksten, motivationer, værdier og forbrugsadfærd og formidle behov, overvejelser og gode råd ufiltreret fra læserne selv.

Udbyttet
„Rapporten og præsentationsmaterialet var meget konkret. Det samme var anbefalingerne. Og det er dét, der gør, at det ikke ender som en analyse, der bare ligger i skuffen. Tværtimod er analysen med til at skabe en fælles udviklingsretning, og vi har fået et fælles sprog internt. Det har meget stor betydning.“

„Vi har tidligere arbejdet med personaer. De var nyttige, men blev også lidt kolde, flade og statiske. Her er videoportrætterne helt utroligt inspirerende, fordi de er konkrete og tilfører mange flere detaljer, følelser og konkretiseringer. De idékataloger, vi udvikler på baggrund af denne analyse, er meget bedre end fra den traditionelt formidlede analyse.“
- Marianne Ravn, analysekonsulent, Aller Media A/S

Læs mere om resultaterne af Ipsos' og Allers samarbejde her.

Vil du vide mere om vores Ipsos målgruppeanalyse og værktøjer til segmentering?
Ipsos’ målgruppeanalyse og segmenteringsværktøjer hjælper med at afdække følelser, adfærd og motivationer hos dine forbrugere. Det er især nyttigt, når du arbejder med at udvikle og differentiere dit brand – samt udnytte huller i markedet.

Kontakt Asger Colmorn Mortensen, Head of Ipsos UU på tlf: +45 3319 3949, eller Nynne Bomholt Gravesen, Senior Research Executive på tlf: +45 3319 3907