Ipsos Healthcare Nordics

 


Ipsos markerer sig som analysepartner og rådgiver inden for healthcare i Norden

Det er velkendt i de fleste medicinalvirksomheder, at der investeres rigtig mange penge i markedsanalyser, men at udbyttet ofte er skuffende. Enten er der afrapporteret for uklart og generisk, eller også er der afrapporteret for omfattende eller svært tilgængeligt for brugerne af analyserne. Og dermed ender mange analysekroner som støvsamlere på produkt- og markedschefers hylder.

I Ipsos Healthcare bestræber vi os derfor på at levere forståelige og brugbare analyser med udgangspunkt i kundens behov. Derfor har vi headhuntet specialiserede medarbejdere, hvor alle har en mangeårig erfaring - enten fra medicinalindustrien eller som markedsanalytikere eller konsulenter for samme. De kender ganske enkelt markederne, terapiområderne, arbejdsgangene, planlægningsarbejdet og kommunikations- og formidlingskravene i industrien.


Ipsos healthcare ser det som sine primære opgaver at:

  • Minimere kundens tidsforbrug i planlægningsfasen og i efterbearbejdningen. Dette kan vi gøre, fordi vores medarbejdere kender til analysebehov, markeder, præparater og terapiområder. De ved, hvor i processen der ofte bruges meget af produkt- eller markedschefens tid på at informere, introducere, rette til og efterberegne.
     
  • Optimere analysernes anvendelighed – dvs. målrette formidlingen og (ikke mindst) omfanget til, hvem der skal bruge analyseresultaterne, og hvad de skal anvendes til. Der er eksempelvis pokkers til forskel på, om analyseresultater skal bruges i en prælanceringsfase eller som et sanitetstjek for en brand-plan. 


"Kort men godt" er lidt dristigt vores udgangspunkt. For vi vil hellere levere 10 skarpe, forståelige og anvendelige konklusionsslides, der svarer til kundens reelle informationsbehov end 120 rapportsider med tabeller og uoverskuelige findings. Og skulle der dukke behov op for detailindsigt (for eksempel: ”Er der forskel på opfattelsen i øst og vest?”), er det en del af ydelsen, at Ipsos - ikke produktchefen - foretager datakørslen og svarer konkret på spørgsmålet.

Vi sikrer, at analyseresultaterne bliver anvendt, og vi vil gerne følge resultaterne helt til dørs og være sparringspartner i brand teams, for MT og andre interessentgrupper.


Alle kan jo fremsætte sådanne statements…
Så derfor siger vi: Prøv os! 

Næste gang du har et konkret projekt, så lad Ipsos Healthcare byde ind på opgaven. Vi leverer ikke bare standard-løsninger, men løsninger skræddersyet til dine informationsbehov.

Derfor har Ipsos Healthcare haft overvældende succes.  Ipsos har ramt et behov for at kunne levere ydelser til medicinalindustrien med mindst muligt tidsforbrug for produkt-, markeds- og analysechefer. Kundelisten tæller en række af de førende medicinalvirksomheder i Norden.


Kontakt Henrik Rasmussen, Head of Ipsos Healthcare, for mere information.
Direkte: 3319 3912
henrik.rasmussen@ipsos.com


Bliv ringet op
Jeg vil gerne ringes op af Ipsos