Ipsos Kvalitativ


Kvalitativ metode: Ipsos er en af de førende udbydere af kvalitative undersøgelser i Danmark

Vi har nogle af markedets mest erfarne konsulenter med baggrund i psykologi, antropologi, kommunikation, medievidenskab og etnologi. Og vi kan tilmed trække på over 1000 kvalitative kolleger i mere end 80 lande, der hele tiden deler viden og udveksler erfaringer om kunder, brancher og metoder.


Ipsos har 5 principper for projekter med brug af kvalitativ metode

  • Mennesker mangler indsigt i deres egen adfærd, beslutninger og præferencer og kan derfor kun sjældent interviewes direkte om dem. Ipsos udvikler og tilbyder metoder, som tager højde for dette faktum. Her kan du se en lille film om vores filosofi og tilgang til kvalitativ analyse.
  • Ipsos findes i mere end 80 lande og har derfor et af verdens største netværk af kvalitative researchere  Ipsos har altid mulighed for at hente inspiration hos kolleger i andre markeder omkring valg af kvalitativ metode såvel som anbefalinger.

  • Ipsos lægger vægt på at give konkrete handlingsorienterede anbefalinger, så vores kunder kommer direkte videre i deres strategiske process.

  • Hos Ipsos sætter vi en ære i at tilbyde den rigtige løsning til specifikke udfordringer – også selvom det betyder, at vi risikerer at tabe projektet til konkurrenter, som har fokus på andre hensyn.

 

Kvalitetssikring er afgørende i kvalitative projekter. Vi lægger stor vægt på følgende:
  • Altid at udfordre kunden på metode og prioriteringer – såfremt det er konstruktivt i forhold til tidsplaner, budgetter og de generelle krav til den specifikke opgave.

  • At seniormoderator har dokumenterbar seniorerfaring med de enkelte opgavers grundprincipper – fx kommunikationstest, idégenerering, udvikling af nye koncepter, afdækning af drivere & barrierer etc.

  • At alle enkeltinterviewbaserede tilgange bliver indledt med pilotinterview. Her lader den ansvarlige moderator projektmedarbejdere observere et interview, hvorefter moderator observerer projektmedarbejdere i et tilsvarende interview.

  • At projektleder altid er tilgængelig for kunden (primært indenfor almindelig kontortid) selvom moderator er i felten.

  • At størstedelen af enkeltinterviewbaserede tilgange optages på MP4-video, og derfor kan ses af kunden efter behov.

 

Læs mere om

Fokusgruppe

Dybdeinterview

Etnografiske undersøgelser

Online Dataindsamling

 

 

For mere information kontakt Asger MortensenHead of UU

Direkte: 3319 3949
Asger.Mortensen@ipsos.com

Ring mig op
Jeg vil gerne ringes op af Ipsos