Obama gjorde det igen. Og det samme gjorde Ipsos

14-11-2012

Ipsos præsterede endnu engang at ramme udkommet af det amerikanske præsidentvalg lige på kornet.

Ifølge Washington Post leverede Ipsos Public Affairs sammen med Reuters et af det amerikanske præsidentvalgs mest nøjagtige meningsmålinger. Og 2 dage senere blev det så - set med Ipsos' øjne - blot endnu bedre, da Fordham University kunne præsentere en uafhængig evaluering, som klassificerede Ipsos/Reuters som nr. 1 blandt 28 analysevirksomheder, som alle leverede meningsmålinger under valgkampen.

Ipsos’ valgmålinger var baseret på daglige online interview i kombination med en unik sampleformel. Præcisionen i Ipsos ’resultat viser, at online meningsmålinger – når de er udført godt – kan levere meget præcise forudsigelser på såvel nationalt som delstatsniveau. Det er som bekendt afgørende for det endelige resultat, da det er andelen af valgmænd, som er afgørende for det endelige resultat.

Darrell Bricker, PhD og CEO for Ipsos Public Affairs Worldwide, udtaler: “Public risk taking is an important part of the DNA at Ipsos Public Affairs. And, there’s no bigger risk in the research business than sticking your neck out in a very tight, complicated, multi-race election. We did an amazing job over the last several months to make sure that the risks we took in polling for this election were minimized. It took a coordinated effort by all Ipsos divisions involved to pull this off. We should be very proud of what we accomplished.”

I denne video lagt ud på YouTube kan du høre Darrell Bricker fortælle mere om, hvordan Ipsos greb opgaven an, og hvordan og hvorfor amerikanerne stemte, som de gjorde .... Se videoen her

I samarbejde med deres mediepartner, Thomson Reuters, gennemførte Ipsos Public Affairs daglige online interview i hele valgkampen, der kulminerede i en exit poll på valgdagen blandt 38.442 vælgere. I alt gennemførte Ipsos 163.000 interviews under valgkampen.